Persian Braille

زمانی که چشم بی‌ناست و دست بینا

Persian Braille

زمانی که چشم بی‌ناست و دست بینا

Persian Braille
طبقه بندی موضوعی
بایگانی

مشهورترین کتاب بریل

يكشنبه, ۱۲ بهمن ۱۳۹۹، ۱۲:۵۴ ق.ظ | ریحانه کشاورزمطلق شیرازی | ۰ نظر

  

            کتابی از با حروف برجسته و بریل

      تا تاریخ 16 آگوشست 2016 بیش از 1000 کتاب برجسته در مجموعه بایگانی پرکینز موجود است، اما بدون شک تنها یکی از آنها مشهورترین و مهمترین کتاب بریل در جهان است.


      کتابی که با معرفی خط بریل انقلابی در جهان ایجاد کرد ، برجسته‌ترین مجموعه بایگانی پرکینز است.

      کتاب لوئیس بریل با عنوان "رویه نوشتن کلمات ، موسیقی و آواز ساده در نقاط" (Procedure for Writing Words, Music, and Plain song in Dots)در سال 1829 ، خط بریل را به جهان معرفی کرد و قدرت با سوادی را برای نسل های نابینا به ارمغان آورد. در حالی که فقط 20 سال داشت، نوشته شده است. فقط شش نسخه موجود شناخته شده است.

      اما کمبود چیزی نیست که باعث خاص بودن این کتاب شود.

      این کتابی است که خط بریل را به جهانیان معرفی کرد. با این کار، الفبای لمسی با کاربرد آسان را راه اندازی کرد که قدرت با سوادی را برای نسل‌های نابینا به ارمغان آورد. بریل همچنین با دسترسی به سیستم شش نقطه ای، از منوها تا صفحه کلیدهای خودپرداز، در نهایت با دسترسی به سیستم شش نقطه‌ای، جهان را بیشتر در دسترس نابینایان قرار داد.

      چگونگی ورود "رویه نوشتن ..." به پرکینز کمی رمز آلود است، اما جن هیل مسئول بایگانی پرکینز فکر می‌کند که ممکن است اولین مدیر پرکینز، ساموئل گریدلی هاو، پس از تأسیس مدرسه ، دکتر جان دیکس فیشر، او را برای تحقیق در زمینه آموزش نابینایی به آنجا فرستاد.

       او گفت: "ما فوق العاده خوش شانس هستیم که آن را داریم." "این یک کتاب نادر و خاص است."

      این کتاب با عنوان "Procédé pour écrire les paroles، la musique et le plain-chant au moyen de point" به زبان بومی فرانسه ، به زبان بریل ، در سال 1829 منتشر شد. ، کد نظامی مبتنی بر نقطه که در تاریکی قابل خواندن است.

سپس بریل نسخه بهتر شده‌ای از این کدها را پیشنهاد می‌کند ، "که در آن علائم فضای کمتری نسبت به علائم آقای باربیر دارد.

      خط بریل معرفی شده در کتاب نسخه‌ای نیست که امروزه آن را می شناسیم - شامل خط تیره و همچنین نقطه است. اما به رسمیت شناختن که تشخیص نقاط از طریق لمس از نقاط دشوار است، بریل آنها را در چاپ دوم کتاب رها کرد.

      بیشتر کتاب در نسخه برجسته و تلطیف الفبای معمولی نوشته شده است، که نشان دهنده چاپ پیشرفته و قابل دسترسی در آن زمان است. این نوع با فشار دادن بلوک های چوبی با حروف برجسته بر روی کاغذ مرطوب تولید می شد.

      بریل، که خود نابینا بود، آنقدر زنده نماند که ببیند سیستم نوشتاری که ایجاد کرد، مورد اقبال عمومی قرار گرفته است. وی از بیماری سل رنج برد و در سال 1852 در پاریس درگذشت.

      با این حال، سرانجام مزایای خط بریل باعث برتری جهانی آن شد. در سال 1854 فرانسه خط بریل را به عنوان، سیستم رسمی خواندن و نوشتن برای افراد نابینا به کار برد. و در سال 1878 کنگره جهانی نابینایان بر آن شد ساخت خط بریل به الفبای رسمی برای افراد نابینا در سراسر جهان را عملی کند.

      هیل گفت: "اگرچه مدت زیادی طول کشید تا مردم آن را بپذیرند، اما مورد استقبال جامعه‌ای قرار گرفت که از آن استفاده می‌کرد و به آن نیاز داشت. "این بیانگر کار فوق العاده‌ای است که بریل انجام داد که تا امروز نیز استفاده می‌شود."

      در سال 1952 ، بیش از یک قرن پس از انتشار "رویه نوشتن کلمات، موسیقی و آهنگ ساده در نقاط" ، بریل توسط دولت فرانسه در پانتئون پاریس، در کنار دیگر قهرمانان ملی فرانسه، به خاک سپرده شد.

بیشتر بخوانید

  

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی